Nederlands Tijdschrift voor Natuurkunde

Het gat in de ozonlaag: een korte historie

NTVN 83-12

Het decembernummer is uit!

Blended learning

TU Eindhoven maakt gebruik van blended learning om de grote aantallen studenten passend onderwijs te geven. Hier geeft docent Richard Engeln een demonstratie van het concept de slinger. Foto: Bart van Overbeeke.

Technische natuurkunde aan hogescholen

Lodewijk Arntzen schrijft in zijn artikel over technische natuurkunde aan hogescholen. Een van de onderwerpen waar je je in kan verdiepen is grafeen, waarmee oprolbare monitoren en flexibele zonnecellen mee te maken zijn. Foto: Eduard Bonnin Turina | Dreamstime.com.

Vorige Volgende

Artikel

Het gat in de ozonlaag: een korte historie

Gepubliceerd: 1 augustus 2017 15:00

Het gat in de ozonlaag stond in de jaren 1980 synoniem voor de schadelijke invloed van de mens op zijn leefomgeving. Maar het stond ook symbool voor hoe wereldwijde actie een probleem in de kiem heeft gesmoord. Want hoe staat het er nu mee? Dit probleem was toch opgelost? En waar gaat het precies over?

Auteur: Jos de Laat

Lees het volledige artikel in het augustusnummer van het NTvN.